Banery reklamowe i flagi reklamowe - inwestycja deweloperska Atal

Oznakowanie inwestycji deweloperskiej

Strategia marketingowa nieruchomości

Każda inwestycja deweloperska wymaga profesjonalnego opracowania komunikacji marketingowej. Na podstawie wielu czynników, takich jak przede wszystkim lokalizacja inwestycji oraz standard i wielkość budowanych lokali, określamy grupę docelową, czyli cechy przyszłych potencjalnych lokatorów nieruchomości. Teraz możemy przystąpić do tworzenia elementów oznakowania inwestycji deweloperskiej.

Branding inwestycji- nazwa i logo

Pierwszym krokiem powinno być opracowanie elementów podstawowych wizerunku, takich jak nazwa, logotyp i ewentualnie hasło przewodnie (claim) inwestycji. Jest to etap niezwykle ważny, bo stanowiący fundament całej komunikacji marketingowej. Logotyp należy zaprojektować tak, by był możliwy do reprodukcji, nie tylko w formie materiałów poligraficznych, ale także jako element przestrzenny oznakowania budynku, o czym powiemy w dalszej części. W tym celu najlepiej skorzystać z usług profesjonalnego studia graficznego, które sporządzi pełną Księgę Znaku (Brandbook).

Materiały reklamowe- strona www oraz materiały drukowane

Mając podstawowe elementy wizerunku, pamiętajmy, że powinniśmy eksponować je od samego początku trwania inwestycji. W tym celu powinniśmy zadbać o wykonanie strony internetowej i jednocześnie zlecenie przygotowania świetnie i spójnie zaprojektowanych materiałów poligraficznych. Tworząc projekty graficzne można wykorzystać m.in. wizualizacje nieruchomości, stworzone przez architektów. Planując zlecenie druku, należy dobrać odpowiednie techniki poligraficzne- przy większych nakładach sprawdzi się druk offsetowy, przy nieco mniejszych ilościach wystarczy technologia druku cyfrowego. Należy pamiętać by ulotki, foldery i prospekty reklamowe inwestycji, a także jej strona www, były ze sobą graficznie spójne. Najważniejsze by wszystkie materiały były zaprojektowane przez profesjonalnych grafików, zgodnie z zasadami i trendami w designie.

Banery- reklama na ogrodzeniu budowy

Należy pamiętać, że sam teren inwestycji daje spore możliwości w zakresie ekspozycji wizerunku. Samo ogrodzenie terenu budowy staje się świetnym nośnikiem reklamy osiedla, gdy na jego przęsłach umieścimy banery reklamowe. W zależności od rodzaju ogrodzenia (np. płyty OSB lub parkan z blachy), istnieją różne techniki montażu banerów. Banery można przytwierdzać na dedykowane wkręty lub montować za pomocą specjalnych, elastycznych linek- tzw. ekspanderów. Profesjonalne firmy, zajmujące się oznakowaniem inwestycji deweloperskich, nie będą miały problemu z doborem odpowiedniej techniki montażu.

Banery reklamowe na ogrodzeniu z OSB. Produkcja i montaż.

Banery reklamowe zainstalowane na ogrodzeniu z płyt OSB. Inwestycja firmy Atal – „Apartamenty Ostródzka”.

Tablice reklamowe

Dodatkowymi nośnikami reklamy mogą być specjalnie instalowane tablice reklamowe, na których będą instalowane banery. Tablice tego typu mogą mieć różne formaty, być jedno lub dwustronne, z możliwością podświetlenia lampami halogenowymi na specjalnych wysięgnikach. Nośniki reklamowe tego typu, mogą być konstrukcjami stałymi, kotwionymi w ziemi, lub ruchomymi, z możliwością demontażu i transportu.

Maszty i flagi reklamowe

Flagi reklamowe z logo dewelopera, dumnie łopocące na masztach, są ozdobą terenu inwestycji i sprawiają, że miejsce jawi się jako prestiżowe. Maszty występują w różnych wysokościach (najczęściej 8-12m), a także różnią się sposobem instalacji i przeznaczone są do różnej i wielkości flag. Najlepszy efekt wizualny daje instalacja szpaleru masztów w ilości 3 lub 5 szt. z flagami pionowymi. Flagi drukowane są metodą druku sublimacyjnego i wymagają specjalnej obróbki postprodukcyjnej, polegającej na obszyciu i dodaniu karabińczyków.

Maszty i flagi reklamowe.
Oznakowanie terenu budowy inwestycji deweloperskiej.

Flagi reklamowe na masztach, będące częścią oznakowania inwestycji deweloperskiej. Atal – „Osiedle Poematu”.

Numeracja lokali- wayfinding / space branding

Gdy inwestycja deweloperska wchodzi w finalny etap, należy wykonać elementy systemu oznakowania informacyjnego i kierunkowego budynku, składające się na tzw. wayfinding.Oznakowanie zewnętrzne to najczęściej specjalne kasetony (mogą być podświetlane) z numerami klatek schodowych oraz wszelkiego rodzaju tablice i tabliczki informacyjne. Wewnątrz budynku powinny znaleźć się numery pięter i informacje o kierunkach i nazwach pomieszczeń technicznych. Można do tego wykorzystać tabliczki ze specjalnie opracowanymi graficznie piktogramami. Oczywiście kluczową sprawą jest wykonanie numeracji poszczególnych lokali. Wybór technologii i surowców, z których można wykonać cyfry jest szeroki. Można wykonać je w formie znaków przestrzennych, wykonanych z plexy (PMMA), PCW lub aluminium kompozytowego (dibond). Można zastosować oznakowanie płaskie, wykonane z folii ploterowej lub malowane bezpośrednio na ścianie lub drzwiach.

Kaseton podświetlany - oznakowanie budynku

Kaseton podświetlany z numerem klatki schodowej (elementy przestrzenne oraz wklęsłe). Atal – „Bartycka 49”.

Przestrzenne logo inwestycji

Bardzo dobrym sposobem na podkreślenie prestiżu realizowanej inwestycji deweloperskiej, jest wyeksponowanie na jej terenie logotypu przestrzennego. Logo takie będzie się świetnie prezentować wewnątrz budynków na ścianach recepcji, lobby lub korytarza wejściowego. Zastosowanie podświetlenia znacznie spotęguje wrażenie wizualne.

Na zewnątrz logotyp przestrzenny można umieścić na fasadzie budynku lub ogrodzeniu osiedla. Logotyp taki może być wykonany np. ze stali nierdzewnej, galwanizowanej (mosiądz, miedź) lub aluminium kompozytowego. Logotyp może także przyjąć formę kasetonu podświetlanego. Coraz częściej deweloperzy decydują się na logotypy „wytłoczone” w specjalnie przygotowanych blokach z betonu architektonicznego.

Logo przestrzenne osiedla - aluminium

Logotyp inwestycji w formie przestrzennej, zainstalowany na ścianie budynku. Atal – Osiedle „Centro Ursus”

Oznakowanie inwestycji- spójność konwencji

Teren budowy, a także już oddana do użytku inwestycja deweloperska jest jednocześnie przestrzenią, którą koniecznie należy wykorzystać jako doskonałe miejsce umożliwiające reklamę i ekspozycję brandu przedsięwzięcia. Zawsze należy dbać o to, by oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne było rozwiązane ciekawie i nowocześnie a materiały, z których będą wykonane elementy oznakowania były stylistycznie spójne z surowcami wykorzystanymi do wykończenia wnętrz. 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *